Przejdź do treści

Rozbudowane pompy jachtowe

  • przez

Klasyczne jachty luksusowe, które niedawno kupiliśmy w celu ich renowacji, były fabrycznie dość dobrze wyposażone, aczkolwiek po latach pływania większość sprzętu była przestarzała i nadawała się do modernizacji. Było to szczególnie widoczne w przypadku fabrycznych obiegów wody, które były jednym z największych udogodnień na dowolnej jednostce dalekomorskiej.

Wielokanałowe pompy wodne do jachtów luksusowych

pompa do jachtuNasze jachty posiadały jeden ciąg wodny, a z racji iż chcieliśmy unowocześnić je do najwyższego standardu, musiał zostać on rozbudowany. Stare pompy o niewielkiej mocy, obecnie bardzo przestarzałe, zostały więc zastąpione a w ich miejscu zamontowana wielokanałowa pompa do jachtu o wysokim ciśnieniu. Owa pompa umożliwiała jednoczesną obsługę do czterech ciągów wodnych, dzięki czemu możliwe było podłączenie nie tylko obiegu zimnej wody, ale również i ogrzewanej, jak również stworzenie miniaturowego systemu ogrzewania do kabiny. Pompa czerpała energię z silnika jachtu, choć możliwe było podłączenie osobnego źródła zasilania, by obieg wody funkcjonował również podczas postoju na kotwicy. Pompy wielociągowe były dużymi urządzeniami, które były zbyt masywne by można je było zainstalować na małych jachtach rekreacyjnych, choć na jednostkach dużych, takich jak nasze, było wystarczająco dużo przestrzeni by takowe pompy mogły być wygodnie i solidnie zainstalowane w maszynowni.

Sam montaż nie wymagał bardzo dużego nakładu pracy, choć bezpieczne zainstalowanie pomp i podłączenie ich do obiegu wodnego, lub też założenie nowego, zajmowało nieco czasu. Gruntowna przebudowa systemów jednostki nie była jednak wymagana, z racji iż pompy podłączane były dopiero po utworzeniu infrastruktury ciągu, dlatego też w razie potrzeby mogły być szybko wymienione na inny model.