Jedną z najważniejszych cech, jakie firma powinna posiadać jest jej rozpoznawalność. Marka, która funkcjonuje w świadomości klienta na co dzień jest tą, która jako pierwsza instynktownie jest wybierana, gdy potrzebuje on konkretnej usługi. Niezwykle ważne jest wobec tego posiadanie logo, które ściśle kojarzy się z firmą, jest proste i dopasowuje się idealnie do filozofii i wartości firmy.
Zaprojektowanie logo dopasowanego do firmy
Profesjonalne stworzenie logo najlepiej zlecić doświadczonym agencjom interaktywnym. Zazwyczaj nad logiem pracuje zespół grafików, który bierze pod uwagę wiele czynników przy projektowaniu. Z tego względu aby dostarczyć sprawne projektowanie logo dla firm, niezbędna jest stała komunikacja i dostosowywanie się do potrzeb firmy, która takie logo zleca. Zazwyczaj już na etapie projektowania wybiera się kilka projektów, z których klient wybiera jeden – najbardziej mu odpowiadający. W ten sposób graficy pracują, udoskonalając pierwotny projekt tak aby zadowolić swojego zleceniodawcę. Przy tworzeniu logo ważny jest również jego wygląd. Musi pasować do charakteru firmy i wywoływać w odbiorcy odpowiednie wrażenie. Przykładowo firma, która zajmuje się ekologiczną utylizacją odpadów będzie najpewniej miała zielone elementy w logo, które nasuwają skojarzenie ze środowiskiem, pralnia może mieć logo pod postacią szopa pracza, natomiast logo lalek dla dziewczynek będzie często różowe, ponieważ to ich wzrok ma przyciągać ulubiony kolor.
Profesjonalnie zaprojektowane logo firmy, powinno być przede wszystkim proste, wizerunkiem pasujące do wyglądu firmy oraz uniwersalne. To ponadczasowy symbol, który nierozłącznie kojarzy się z daną firmą a znakowane nim produkty świadczą o jakości i standardach, zgodnie z jakimi firma funkcjonuje. Istotne jest też zastrzeżenie logo jako znaku towarowego. W ten sposób uchronimy symbol firmy przed wykorzystywaniem własnej renomy do sprzedaży produktów nieuczciwej konkurencji.